Foto: Flemming. B. L. Johannesen
Vejtromlen som står på Lyager og forfalder….Har “arbejdet” for Åskov Kommune.
Den 22. marts 1949, købte Assing kommune en vejtromle
Type KD fra Ringsted Jernstøberi & Maskinfabrik (Rimas)
Tromlen havde serienummeret 578 og var mellemgrå med blå stafferinger og udstyret med en 2 cylindret Bukh diesel motor.
Den 22. marts 1949, købte Assing kommune en vejtromle
Type KD fra Ringsted Jernstøberi & Maskinfabrik (Rimas)
Tromlen havde serienummeret 578 og var mellemgrå med blå stafferinger og udstyret med en 2 cylindret Bukh diesel motor.
Her nogle fakta om maskinen, som var toakslet, med tre valser.
Fabrikatet: Ringsted Type K. D. 10., Anvendelse: Kørebaner, - Vægt uden ballast: 10 T. – Vægt med ballast: 12 T. (som var vand i valserne) - Største længde: 530 cm – Største bredde: 220cm – Akselafstand: 300 cm. – Kørerhastigheden: 2/2 – 9/5 km. timen. HK: 30/33 (Diesel) - Brændstof forbrug pr. effektiv time: ca. 190 g Solar olie - Makinen var med fast ophakkeapperat.
Fabrikatet: Ringsted Type K. D. 10., Anvendelse: Kørebaner, - Vægt uden ballast: 10 T. – Vægt med ballast: 12 T. (som var vand i valserne) - Største længde: 530 cm – Største bredde: 220cm – Akselafstand: 300 cm. – Kørerhastigheden: 2/2 – 9/5 km. timen. HK: 30/33 (Diesel) - Brændstof forbrug pr. effektiv time: ca. 190 g Solar olie - Makinen var med fast ophakkeapperat.
I Stenlille Bylaug har man af Stenlille kommune, fået overdraget en ældre udgave, som er fra 1940.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar